Oavsett om du vill jobba med dropshipping i Sverige eller om du försöker skapa en attraktiv reklamkampanj så kan det vara klokt att se lite på lagen om attraktion. Det här är inte bara något som har med dina personliga relationer att göra. Attraktionslagen kan få stor betydelse för allt som du gör, både privat och professionellt!
Vad är attraktionslagen?
Om vi ska beskriva attraktionslagen i ett nötskal så är det: det du utstrålar får du tillbaka. Med andra ord så handlar det om what goes around comes around, eller karma som är ett annat ord för samma sak.
Tanken bakom detta koncept är att du, alla människor omkring dig och resten av det som finns i världen är energi. Du utstrålar en viss frekvens och det som kommer tillbaka till dig är det som matchar den frekvens du själv sänder ut.
När du vill lyckas med något i livet kan det alltså vara så att du behöver jobba med att förändra din frekvens för att på så vis dra nytta av lagen om attraktion. Många tänker på attraktionslagen och kärlek men faktum är att det handlar om så många fler områden.
Attraktionslagen kan påverka:
- Din hälsa
- Dina relationer
- Din ekonomi
- Dina projekt
- Dina tankar!
Rent praktiskt så handlar det om att jobba med dig själv och de tankar du tänker. Detta kan du göra på många olika sätt. Det viktiga är att du upplever att du tänker tankar som känns bättre. När detta sker så utstrålar du en ny frekvens som kommer att attrahera liknande frekvenser och därmed vara en tillgång för dig oavsett om du vill sälja online eller få ett nytt jobb som marknadsföringschef.
Reklam som skapar positiv effekt enligt lagen om attraktion
Attraktionslagen och relationer kan ju verka logiskt nog. Du är glad och trevlig och upplever att du omger dig med folk av samma slag. Men hur kan vi applicera lagen om attraktion på marknadsföring?
Enkelt sagt så kan du som jobbar med reklam försöka använda denna lag för att skapa budskap som har en positiv energi. När detta sker så ökar chansen för att folk som ser reklamen tänker positiva tankar och upplever ett positivt behov.
Detta behov kommer givetvis att uppfyllas av det som säljs med din marknadsföring. För att lyckas med att skapa budskapen som har den rätta frekvensen så måste du förstås lära dig mer om målgruppens frekvens. Det är ju den du vill matcha för att ditt budskap ska få uppmärksamhet.
Några typiska exempel på reklam med positiv energi
Du behöver ju inte leta så länge för att se hur reklam kan ha positiv energi. Reklam för lyxiga bilar använder ofta bilen som en symbol för att ha lyckats och att må bra. Den som kör eller äger bilen är glad, harmonisk och en person som det går bra för.
Det här ger ju väldigt positiva vibbar som får folk att vilja känna samma sak. Hur ska de göra det? Genom att köpa bilen förstås!
Ta en titt på denna Mercedes reklam med det stressade lejonet som till sist upplever härlig positiv energi:
Genom att skapa marknadsföring som visar en positiv upplevelse så jobbar du med attraktionslagens enorma kraft. Det som visas i annonser och filmklipp kan enbart genom den goda energin få folk att vilja närma sig varumärket bakom kampanjen.
Nu gäller det förstås att det handlar om äkta god energi. Om vi tar en titt på floppar vad gäller marknadsföring av produkter som inte håller måttet så kan vi se att det brister i den positiva och ärliga inställningen. Det kan handla om allt från falska omdömen online till en produkt som du själv avskyr.
Nu kan den som jobbar med marknadsföring knappast älska varje produkt som ska göras reklam för. Men det går ju att fokusera på det som är bra med den. När du gör det så skapar du bättre energi som sedan kan spridas till folk som på grund av denna fina frekvens vill köpa.
Praktiska metoder för att göra om attraktionslagen till pengar
Reklam handlar ju till syvende och sist om pengar. Ett marknadsföringsuppdrag har som mål att öka försäljningen. Att tänka positivt är en sak men hur kan du i praktiken applicera lagen om attraktion på dina reklamprojekt.
Några möjligheter är:
- Använd positivt språk. Tala om vad som är möjligt hellre än vad som inte går. Tala om vad som känns bra hellre än vad som brister.
- Lös problem. Folk älskar problemlösning och det särskilt då det handlar om deras egna problem. Om du kan visa med marknadsföringen hur problem försvinner så skapar det väldigt god energi som många längtar efter.
- Använd ett glädjefyllt bildspråk. Humor och glädje är fina frekvenser. Tänk på hur färger och bilder kan skapa den positiva stämningen. Kom ihåg att bilder har stor kraft. De kan till och med användas för bättre inlärning av svårare ämnen inom naturvetenskapen.
Om vi ska ta ett konkret exempel med punkterna här ovan så kan det vara reklam för resor. På bilderna ser vi fantastiska platser som är vackra och inspirerande. Till bilderna kommer ord som avkoppling, stressa av, njut och vila. Det blir en kombination av härlig energi som är svår att motstå.
Hur blir du bättre på reklam med positiva vibbar?
Lev som du lär! Detta är tricket som kan göra dig så mycket bättre på marknadsföring som drar till sig nya köpare som bin till honung. Det börjar alltid med din egen resa där du rent praktiskt ser hur ditt liv förändras.
Du kan göra attraktionslagen övningar och det här är inte så dumt att ha med när ni kör ett seminarium på jobbet.
Gör följande:
- Fundera lite på vad du gillar att göra och gör mer av detta. Kanske är det ett varmt bad innan läggdags eller en viss form av träning. Kanske mår du bättre av att krama familjemedlemmar. Gör sådant som du blir glad av och observera hur det drar till sig mer av glädjen.
- Fundera på vad du vill. När vi gör vad vi vill så mår vi bra och vi har ett driv av positiv energi. När du är medveten om din egen vilja så kommer det att skapa en trygghet omkring dig. Det blir en högre frekvens som spiller över på allt som du gör. Även dina marknadsföringsprojekt på jobbet!
- Ta en daglig dos av kosttillskottet Tacksamhet. Ta för vana att tänk på det du är tacksam för innan du går och lägger dig samt under dygnets gång. När du fokusera på sådant du är tacksam för så skapar det automatiskt en positiv frekvens.
- Jobba med ärlighet. Det sägs ju att ärlighet vara längst och det är sant att detta är ett sinnestillstånd och tillvägagångssätt som kan lösgöra en massa god energi. Var framförallt ärlig mot dig själv. Det är okej att inte få allt du vill ha nu men det är också okej att vilja saker. Låt viljan och önskan få plats utan att vara besviken över att det du önskar ännu inte har inträffat.
Om inget annat så lär detta tankesätt göra att du får mycket roligare på jobbet och att folk omkring dig känner samma sak. När du är positiv och glad så syns det och känns det. Det här är attraktionslagen när den är som bäst. Sätt igång på en gång och se hur detta kan påverka dina kommande marknadsföringsprojekt!